Láttam a televízióban egy műsort még régebben, abban mutogattak egy képet Dél-Amerikai barlangrajzról. Most festékkel készült vagy úgy vésték-e bele, nem tudom. Nem is ez a lényeg. Elgondolkoztam a képen. Láthatták -e az ottani őslakos emberek ezt a szerkezetet, vajon meglátogatták őket egy távolabbi bolygó lakói? Vajon azok közlekedési eszközét tartották meg az utókornak a barlangrajzzal? Engemet érdekelt amúgy is a repülés és az űrhajózás. Ha ennek a barlangi műalkotásnak bármi valóság alapja is van, az mindenképpen elgondolkoztatott. A hajó működése hagyott némi kérdőjelet, például a hajtóművek, irányváltók és az energia ellátása. Már pedig ez a hajó nagyon messziről jöhetett.

Jöttek sorba a tudomány jelenlegi állásai szerint az irányváltók, hajtóművek. A hidrogén- oxigén folyékony és ebből irgalmatlan mennyiség kell, mert csak az irányba állásnál elégetnek belőle rengeteget. Aztán ott van az antianyag hajtómű, amihez az anyagot „rohadt” sok idő előállítani. És a nukleáris meghajtásról ne is beszéljünk, amihez hidrogént használnak fel. Ha ez a hajó létezik, akkor ilyent nem raknának a hajóra.

De ott van az energia probléma, amit akkumulátorral csupán nem lehet megoldani. A napelem szóba se jöhet mert az egész gép napelem lenne, nukleáris ellátás megint csak nem jöhet szóba mert veszélyes.

Én elkezdtem gondolkodni a gép irányváltóinak üzemanyagán és ez a víz lett. Tűzforró légnemű gáz, de ez felvet egy problémát az áramellátásnál. Elkezdtem gondolkodni az örökmozgó elven működő szimpla mágneses szerkezeten. Ez nem más, mint egy dob, amiben egy elektromágneses patkó forgatja a vaskereket.

2006-ba rájöttem a belsőégésű motor elvén működő elektromágneses generátorra, más néven aggregátorra (EMGA). Ezt használnám, ezen kívül persze tartanék egy kis napelemet, amit feltuningolhatok.

EMGA ez lenne az első hegesztésem:

1. Elektromágnes, ami itt a képen RENAULT 9 zár nyitó, ami egyébként kis villanymotorral van ellátva. Amúgy az elektromágnesek tekercselése nem sima rézvezeték, hanem lyukas hogy vizzel hűteni lehessen mert hamar felmelegszik. 2. Főtengely, ami csillag motor elrendezésű. 3. Forgókapcsoló, ezzel adják át a pozitív, negatív felcserélődést, a föl és a lemozgását az elektromágneseknek.

 

 

 

Ez volt az egyik olyan ív hegesztésem, aminek pontosnak kellett lennie, de nem is hegeszthetek össze vissza. Az egész tákolmánynak így is problémái vannak. A sebessége a hajtott tengelynek lassú. A zár mozgatókban (amik elektromágneseket szimulálnak) lévő kis villany motor meghatározott sebességgel forog egy adott áramerősségnél. Ha ezek elektromágneses tekercsek lennének akkor nagyobb lenne a sebessége és az ereje, de nincs nekem lovém hogy szegező pisztolyokat belezzek ki, de mindegy. Egy jó mechanika és egy váltómű kéne és forogna a műszer, de nem vagyok autó mérnök. Az elektromos ki- bekapcsolást elektronikusan is meglehetne oldani csak a rod és a zár mozgatok és a műszerész tudás hiánya miatt így sikerült. A szerkezetét és a zár mozgatók kitámasztását 120 fokos szögbe kellett kialakítani. Ez és a főtengely hegesztése volt egy nagy kihívás, de egy tolómérővel és egy kis fém derékszöggel, karc eszközzel csodákra képes az ember. A főtengelyt ki is egyensúlyozhattam volna így nagyobb lenne a lendülete. Tekercsek lehetnének 50-70-100 V-sak. A tekercsek rézvezetékei lyukasak lennének, hogy vízzel vagy levegővel hűteni lehessen, mert fel fognak melegedni. Ezzel növelni lehetne a teljesítményét ha össze akarjuk kicsinyíteni. Amit megtermel energiát, fel lehetne traszformálni de le is lehet redukálni a tekercsek felé vagy a generátor felé. Így kisebb vagy nagyobb energiával a generátor tuningolhatja az energiát. Növelni lehetne a tekercsek, akkumulátorok, generátor számát. De vissza is termelhetem az energiát az irányváltóknál a gőz erejével, de nem tudom, hogy működne ez a tákolmány az életben.

Kettő ilyen a kabinba és a hajótestben és az irányváltók körül talán képesek lesznek ellátni a hajót jó kis energiával hiszen a vizet meg kell főzni, továbbá energia kell a hajó kihajítására ahogy a vadászgépeket indítják az anyahajóról. De ezt az EMGA-t az életben más területeken is fel lehet használni. Az autók átalakításánál (hibrid vagy teljes), házaknál leválaszthatnák a központi gázt és a villanyt, megszabadulnánk az atomenergiától, űrállomás a napelemtol, a hajó katapult egységéhez, egyéb más zöld energia előállítására.

 

 

Ami itt a képen látható az még csak körvonal ebbol indul majd a szerkezet. Auto Q3D demó hiányos szerkeszto programmal műveltem.

1. itt lesz az EMGA

2. pilótafülke

3. 3 menekülő járat

4. 4db ejtőernyő kamra

5. MCKI irányváltó

6. katapultálásnál a tengely

7. bilincsek helyén tartják a kabint a géptestben

8. a kabin szárnyai a jó záródás véget persze nem hermetikusan

9. ejtőernyővel való landolásnál 4db fékező rakéta

 

1. kabin

2. radar

3. EMGA

4. üzemanyag cellák

5. 7db MCKI, 40db orrfúvókák, 18db közepes fúvókák

MCKI IRÁNYVÁLTÓK MŰKÖDÉSE

1. üzemanyag cella

2. forgó főző tartály

3. fűtött enyhe nyomású forgó vízlepárló tartály sor

4. fűtött nagy nyomású tartályok

5. kompresszorok, szivattyúk,biztonsági menekítő vezetékek

6. fúvóka

A főzőtartály felveszi a vizet, ahogy forog. A falához tapad a víz, fűtő csövek és a fal főzni kezdi és a gőzt középen összegyűjti. Az összegyűjtött gőzt kompresszor segítségével továbbítja a lecsepegtető tartályba. Nyomás közben nő tartályról tartályra a kompresszorok segítségével. A lepárlott vizet szivattyúkkal visszajuttatják az üzemanyag cellákba. Eljutott az utolsó fűtött tartályokba a H2O, itt már a nyomás 10-13 bar de lehet több is. A szelepek tovább küldik a fúvóka tartályához, ahogy a pilóta végzi az irányváltoztatásokat. Úgy pótolja a szelep az elvesztett bar-t.

Bár ezt még nem bizonyította be még senki én meg nem tudom, hogy ez milyen hatással lenne az űrben. Már egy amerikai szórakozott az űrbe egy pisztollyal (Eduard WHITE). De nem tudom hány KN tolóerőt eredményez ez a tákolmány a (OMS/RCS)-sel szemben, ami az űrsiklón működik, igaz hogy hidrogént és oxigént kevernek össze de csak kevernek.

kelt:

Magyarország, 2011.02.28

Hajnal Géza

email: gezu.hajnal@gmail.com